Master Arts, Lettres et Civilisations

Intitulé du diplôme avant 2017 : "Master Lettres et Langues"

Références bibliographiques
Jory Anaïs. Las escrituras paleohispánicas de los pueblos prerromanos y las razones de su desaparición. Sous la direction de Peloille Manuelle. Angers: Université d'Angers, 2024.
Doumer Morgane. Bearing Witness: Female Adolescence in Joyce Carol Oates' Short Stories. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2024.
Neale Thomas. The West Midlands, England: Birmingham and Black Country Identity from 1712 to Today. Sous la direction de Deschamps Yannick. Angers: Université Angers, 2024.
Pineau Maëliss. “Breaking the Great Chain of Fear”: The Witch as Subversive Artist in Madeline Miller’s Circe. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2024.
Marion Louise. British Catholics and the Second World War. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2024.
Biron Julie. Rap et politique : la musique d’Ana Tijoux comme outil militant. Sous la direction de Pergoux-Baeza Catherine. Angers: Université Angers, 2023.
Calba Maëline. The Man of Science in the Sherlock Holmes Stories. Sous la direction de Colligan Colette. Angers: Université Angers, 2023.
Auré Eva. Revealing the Silence Around Women's Ageing: The Representation of the Ageing Process, Dementia, and Death in “Teatro La Fenice”, “Gold”, and “These are not my Clothes”. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2023.
Roux Manon. Breaking the Silence in Ireland: Images illustrating, filling, and breaking the narrative silences in Claire Keegan's Antarctica. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2023.
Robert Chloé. The importance of folk music in protest movements since the Folk Revival : The examples of Scotland and Brittany. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2023.
Chauvet Mathilde. The Representation of the AIDS Crisis in the Queer Community in 21st Century Films and TV Shows. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2023.
Calba Maëline. The Haunting of Hill House: a critique of society that maps out the psychological horror novel. Sous la direction de Hugonnier François. Angers: Université Angers, 2022.
Roy Marganne. "Ni tout à fait l'Allemagne, ni tout à fait la France" : la construction identitaire des enfants des Forces Françaises en Allemagne après 1955. Sous la direction de Brestic Katell, Baillot Anne. Angers: Université Angers, 2022.
Bechtel Renaud. Édition scientifique du Bestiaire de Gervaise. Sous la direction de Pinto-Mathieu Élisabeth. Angers: Université Angers, 2022.
Auré Eva. Breaking a Taboo through Short Stories: Representation of Women's Ageing and the Menopause in Helen Simpson's Short Stories. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2022.
Garancher Déborah. ‘We’re Going to Make You into a Proper Woman’: Impossible Female Emancipation in the Postfeminist Neo-Victorian series Penny Dreadful (2014 – 2016). Sous la direction de Tuhkunen Taïna. Angers: Université Angers, 2022.
Roux Manon. Literary Genre and Thematic Content: The Dialectics between Forbidden Love and the Novella Form in Anthony Trollope’s An Eye for an Eye. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université Angers, 2022.
Lapasset Lisa. Rewriting History ? The historical accuracy of the TV series Victoria and its insight into contemporary British society. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2022.
Robert Chloé. The folk post-revival phase in Scotland from the 1970s. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2022.
Hardy Christopher. Strangeness in James Baldwin's Giovanni's Room. Sous la direction de Bouton-Kelly Ludivine. Angers: Université Angers, 2022.
Bertaudeau Emma. “Half-Castes” in Samoa from 1900 to 1945: from German to New Zealand colonial rule: A trans-imperial study of the place of “half-castes” in Samoa and of their role in the pro-independence Mau movement. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2022.
Chauvet Mathilde. The Representation of Racial Minorities in Hollywood Adaptations of Broadway Musicals : The Evolution of the Inclusion and Visibility of People of Color in the History of Musicals. Sous la direction de Mingant Nolwenn. Angers: Université Angers, 2022.
Thomas Alexis. Histoire(s) et mémoire : à travers l’œuvre hybride de Lola Larra « Sprinters, los niños de Colonia Dignidad ». Sous la direction de Pergoux-Baeza Catherine, Fisbach Erich. Angers: Université Angers, 2022.
Basset Maëliss. L’Enfermement dans Granny Scarecrow d’Anne Stevenson, Det runde værelse de Tove Ditlevsen et Der Pudding der Apokalypse d’Adolf Endler. Sous la direction de Guest Bertrand, Hermetet Anne-Rachel. Angers: Université Angers, 2022.
Chagnot Margot. The Dawn of a New Day: using the Soviet experiment as a model for British Labour Women. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2021.
Anquetil-Bobeau Garance. Importance et symbolique du martyre dans la construction de l'Église chrétienne entre le IIème et le IIIème siècle. Sous la direction de Colot Blandine, Pinto-Mathieu Élisabeth. Angers: Université Angers, 2021.
Nouzille Pauline. Alex and the Girls: Questioning Roth's use of female characters in his portrayal of Alexander Portnoy's identity crisis. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2021.
Provost Anna. Ecoturismo: ¿Qué lugar para esta actividad turística en España? Picos de Europa, Cabañeros, Monfragüe. Sous la direction de Peloille Manuelle. Angers: Université Angers, 2021.
Taylor Grace. Charles Dickens's Influence on Literary Tourism: from the 19th century to 1914. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2021.
Rouault Simon. Les genres grecs au prisme du travestissement : quand la femme prend les armes de l'homme. Sous la direction de Gourmelen Laurent. Angers: Université Angers, 2021.
Bertaudeau Emma. The "saving" of Maori and Aboriginal children from the 1830s to the 1860s : Theories, practice and consequences of the assimilation of children in Australia and New Zealand, as perceived by British settlers. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2021.
Bechtel Renaud. Édition scientifique du Jeu des échecs d'Engreban d'Arras. Sous la direction de Pinto-Mathieu Élisabeth. Angers: Université Angers, 2021.
Flochlay Ewen. From William Wallace to Nicola Sturgeon : The history of Scottish nationalism. Sous la direction de Yvard Jean-Michel. Angers: Université Angers, 2021.
Rivière Sophie. Représentation du trickster dans les contes-types AT1 et AT2. Sous la direction de Guest Bertrand. Angers: Université d'Angers, 2021.
Basset Maëliss. Poétiques des corps exilés : dans les œuvres d'Andrée Chedid, Hilde Domin et Anne Stevenson. Sous la direction de Guest Bertrand. Angers: Université Angers, 2021.
Guillon Coralie. L'évolution de l'image de la princesse : dans les films d'animation et la littérature jeunesse contemporaine, reflet de l'évolution de notre société. Sous la direction de Hermetet Anne-Rachel. Angers: Université Angers, 2021.
Jeanne Thibaut. La physique quantique dans la littérature : une intrication des disciplines. Sous la direction de Hermetet Anne-Rachel. Angers: Université Angers, 2021.
David Charlène. The Pin-Up Girl in American History during World War II. Sous la direction de Djahansouz-Yvard Gelareh. Angers: Université Angers, 2021.
Anquetil-Bobeau Garance. L'apparition et l'affirmation d'un ethos chrétien dans l'argumentation apologétique entre le IIe et le IVe siècle. Sous la direction de Colot Blandine. Angers: Université Angers, 2020.
Bolaño Hernández Gisell Saray. La méconnaissance de l'oeuvre d'Emilia Ayarza : entre ombre et lumière. Sous la direction de Pergoux-Baeza Catherine. Angers: Université Angers, 2020.
Clément Chloé. "What is our duty?": Gender, patriotism, and mobilisation in The Suffragette/Britannia in First World War Britain. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2020.
Garancher Déborah. The Female Vampire as a Figure of Female Empowerment in Joseph Sheridan Le Fanu's Carmilla. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2020.
Rouault Simon. Les genres grecs au prisme du travestissement : quand le héros viril revêt la crocote. Sous la direction de Gourmelen Laurent. Angers: Université Angers, 2020.
Valencia Haya de la Torre Rocio. El personaje de Flora Tristan en Una mujer sola contra el mundo y El paraíso en la otra esquina. Sous la direction de Fisbach Erich. Angers: Université Angers, 2019.
Garnier Etienne. The Poetics of enmity : the aesthetics of violence in Cormac McCarthy's Blood Meridian. Sous la direction de Hugonnier François. Angers: Université Angers, 2019.
Escuyer Antoine. Le reggaeton : élément culturel essentiel pour comprendre la portoricanité aujourd'hui. Sous la direction de Goujat Hélène. Angers: Université Angers, 2019.
Meunier Morine. Les représentations de la bisexualité dans la mythologie antique. Sous la direction de Gourmelen Laurent. Angers: Université Angers, 2019.
Cottenot Marguerite. Censorship around the second shepherd's mystery play. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université Angers, 2019.
Jarry Mallaury. When reality meets fantasy, Black Lives Matter in young adult fantasy literature : a study of Children of Blood and Bone by Tomi Adeyemi and Dread Nation by Justina Ireland. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2019.
Callejon Joan. Male transgressive behaviours towards Female sexuality : a study of British Renaissance dramas Tis pity she's a whore, The Duchess of Malfiand measure for measure. Sous la direction de Lacroix Mylène. Angers: Université Angers, 2019.

Pages