Jory Anaïs. Las escrituras paleohispánicas de los pueblos prerromanos y las razones de su desaparición. Sous la direction de Peloille Manuelle. Angers: Université d'Angers, 2024. |
Doumer Morgane. Bearing Witness: Female Adolescence in Joyce Carol Oates' Short Stories. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2024. |
Neale Thomas. The West Midlands, England: Birmingham and Black Country Identity from 1712 to Today. Sous la direction de Deschamps Yannick. Angers: Université Angers, 2024. |
Pineau Maëliss. “Breaking the Great Chain of Fear”: The Witch as Subversive Artist in Madeline Miller’s Circe. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2024. |
Marion Louise. British Catholics and the Second World War. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2024. |
Biron Julie. Rap et politique : la musique d’Ana Tijoux comme outil militant. Sous la direction de Pergoux-Baeza Catherine. Angers: Université Angers, 2023. |
Calba Maëline. The Man of Science in the Sherlock Holmes Stories. Sous la direction de Colligan Colette. Angers: Université Angers, 2023. |
Auré Eva. Revealing the Silence Around Women's Ageing: The Representation of the Ageing Process, Dementia, and Death in “Teatro La Fenice”, “Gold”, and “These are not my Clothes”. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2023. |
Roux Manon. Breaking the Silence in Ireland: Images illustrating, filling, and breaking the narrative silences in Claire Keegan's Antarctica. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2023. |
Robert Chloé. The importance of folk music in protest movements since the Folk Revival : The examples of Scotland and Brittany. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2023. |
Chauvet Mathilde. The Representation of the AIDS Crisis in the Queer Community in 21st Century Films and TV Shows. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2023. |
Calba Maëline. The Haunting of Hill House: a critique of society that maps out the psychological horror novel. Sous la direction de Hugonnier François. Angers: Université Angers, 2022. |
Roy Marganne. "Ni tout à fait l'Allemagne, ni tout à fait la France" : la construction identitaire des enfants des Forces Françaises en Allemagne après 1955. Sous la direction de Brestic Katell, Baillot Anne. Angers: Université Angers, 2022. |
Bechtel Renaud. Édition scientifique du Bestiaire de Gervaise. Sous la direction de Pinto-Mathieu Élisabeth. Angers: Université Angers, 2022. |
Auré Eva. Breaking a Taboo through Short Stories: Representation of Women's Ageing and the Menopause in Helen Simpson's Short Stories. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2022. |
Garancher Déborah. ‘We’re Going to Make You into a Proper Woman’: Impossible Female Emancipation in the Postfeminist Neo-Victorian series Penny Dreadful (2014 – 2016). Sous la direction de Tuhkunen Taïna. Angers: Université Angers, 2022. |
Roux Manon. Literary Genre and Thematic Content: The Dialectics between Forbidden Love and the Novella Form in Anthony Trollope’s An Eye for an Eye. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université Angers, 2022. |
Lapasset Lisa. Rewriting History ? The historical accuracy of the TV series Victoria and its insight into contemporary British society. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2022. |
Robert Chloé. The folk post-revival phase in Scotland from the 1970s. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2022. |
Hardy Christopher. Strangeness in James Baldwin's Giovanni's Room. Sous la direction de Bouton-Kelly Ludivine. Angers: Université Angers, 2022. |
Bertaudeau Emma. “Half-Castes” in Samoa from 1900 to 1945: from German to New Zealand colonial rule: A trans-imperial study of the place of “half-castes” in Samoa and of their role in the pro-independence Mau movement. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2022. |
Chauvet Mathilde. The Representation of Racial Minorities in Hollywood Adaptations of Broadway Musicals : The Evolution of the Inclusion and Visibility of People of Color in the History of Musicals. Sous la direction de Mingant Nolwenn. Angers: Université Angers, 2022. |
Thomas Alexis. Histoire(s) et mémoire : à travers l’œuvre hybride de Lola Larra « Sprinters, los niños de Colonia Dignidad ». Sous la direction de Pergoux-Baeza Catherine, Fisbach Erich. Angers: Université Angers, 2022. |
Basset Maëliss. L’Enfermement dans Granny Scarecrow d’Anne Stevenson, Det runde værelse de Tove Ditlevsen et Der Pudding der Apokalypse d’Adolf Endler. Sous la direction de Guest Bertrand, Hermetet Anne-Rachel. Angers: Université Angers, 2022. |
Chagnot Margot. The Dawn of a New Day: using the Soviet experiment as a model for British Labour Women. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2021. |
Anquetil-Bobeau Garance. Importance et symbolique du martyre dans la construction de l'Église chrétienne entre le IIème et le IIIème siècle. Sous la direction de Colot Blandine, Pinto-Mathieu Élisabeth. Angers: Université Angers, 2021. |
Nouzille Pauline. Alex and the Girls: Questioning Roth's use of female characters in his portrayal of Alexander Portnoy's identity crisis. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université d'Angers, 2021. |
Provost Anna. Ecoturismo: ¿Qué lugar para esta actividad turística en España? Picos de Europa, Cabañeros, Monfragüe. Sous la direction de Peloille Manuelle. Angers: Université Angers, 2021. |
Taylor Grace. Charles Dickens's Influence on Literary Tourism: from the 19th century to 1914. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2021. |
Rouault Simon. Les genres grecs au prisme du travestissement : quand la femme prend les armes de l'homme. Sous la direction de Gourmelen Laurent. Angers: Université Angers, 2021. |
Bertaudeau Emma. The "saving" of Maori and Aboriginal children from the 1830s to the 1860s : Theories, practice and consequences of the assimilation of children in Australia and New Zealand, as perceived by British settlers. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2021. |
Bechtel Renaud. Édition scientifique du Jeu des échecs d'Engreban d'Arras. Sous la direction de Pinto-Mathieu Élisabeth. Angers: Université Angers, 2021. |
Flochlay Ewen. From William Wallace to Nicola Sturgeon : The history of Scottish nationalism. Sous la direction de Yvard Jean-Michel. Angers: Université Angers, 2021. |
Rivière Sophie. Représentation du trickster dans les contes-types AT1 et AT2. Sous la direction de Guest Bertrand. Angers: Université d'Angers, 2021. |
Basset Maëliss. Poétiques des corps exilés : dans les œuvres d'Andrée Chedid, Hilde Domin et Anne Stevenson. Sous la direction de Guest Bertrand. Angers: Université Angers, 2021. |
Guillon Coralie. L'évolution de l'image de la princesse : dans les films d'animation et la littérature jeunesse contemporaine, reflet de l'évolution de notre société. Sous la direction de Hermetet Anne-Rachel. Angers: Université Angers, 2021. |
Jeanne Thibaut. La physique quantique dans la littérature : une intrication des disciplines. Sous la direction de Hermetet Anne-Rachel. Angers: Université Angers, 2021. |
David Charlène. The Pin-Up Girl in American History during World War II. Sous la direction de Djahansouz-Yvard Gelareh. Angers: Université Angers, 2021. |
Anquetil-Bobeau Garance. L'apparition et l'affirmation d'un ethos chrétien dans l'argumentation apologétique entre le IIe et le IVe siècle. Sous la direction de Colot Blandine. Angers: Université Angers, 2020. |
Bolaño Hernández Gisell Saray. La méconnaissance de l'oeuvre d'Emilia Ayarza : entre ombre et lumière. Sous la direction de Pergoux-Baeza Catherine. Angers: Université Angers, 2020. |
Clément Chloé. "What is our duty?": Gender, patriotism, and mobilisation in The Suffragette/Britannia in First World War Britain. Sous la direction de Williams Thomas. Angers: Université Angers, 2020. |
Garancher Déborah. The Female Vampire as a Figure of Female Empowerment in Joseph Sheridan Le Fanu's Carmilla. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2020. |
Rouault Simon. Les genres grecs au prisme du travestissement : quand le héros viril revêt la crocote. Sous la direction de Gourmelen Laurent. Angers: Université Angers, 2020. |
Valencia Haya de la Torre Rocio. El personaje de Flora Tristan en Una mujer sola contra el mundo y El paraíso en la otra esquina. Sous la direction de Fisbach Erich. Angers: Université Angers, 2019. |
Garnier Etienne. The Poetics of enmity : the aesthetics of violence in Cormac McCarthy's Blood Meridian. Sous la direction de Hugonnier François. Angers: Université Angers, 2019. |
Escuyer Antoine. Le reggaeton : élément culturel essentiel pour comprendre la portoricanité aujourd'hui. Sous la direction de Goujat Hélène. Angers: Université Angers, 2019. |
Meunier Morine. Les représentations de la bisexualité dans la mythologie antique. Sous la direction de Gourmelen Laurent. Angers: Université Angers, 2019. |
Cottenot Marguerite. Censorship around the second shepherd's mystery play. Sous la direction de Vernadakis Emmanuel. Angers: Université Angers, 2019. |
Jarry Mallaury. When reality meets fantasy, Black Lives Matter in young adult fantasy literature : a study of Children of Blood and Bone by Tomi Adeyemi and Dread Nation by Justina Ireland. Sous la direction de Ryan-Sautour Michelle. Angers: Université Angers, 2019. |
Callejon Joan. Male transgressive behaviours towards Female sexuality : a study of British Renaissance dramas Tis pity she's a whore, The Duchess of Malfiand measure for measure. Sous la direction de Lacroix Mylène. Angers: Université Angers, 2019. |