Master Langues étrangères appliquées

Intitulé du diplôme avant 2017 : "Master LEAC"

Références bibliographiques
Rocher Tiphaine. The strategy of content marketing on social networks in the wine sector [mémoire] ; Sales and digital marketing [rapport de stage]. Sous la direction de Webb John. Angers: Université Angers, 2018.
Zeki Sibel. Building a conversational communication field within the digital era : the Instagram case. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2018.
Follenfant Juliette. Greek wine on the european market [mémoire] ; Intertranslations [rapport de stage]. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2018.
Martin Léa. The influence of eco-labels on the purchase intention of sustainable clothes. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2018.
Prêtre Fanny. La glocalización de la moda o como las empresas españolas del sector de la industria textil y de la belleza podrían beneficiarse de la adaptación de sus productos al mercado de los países europeos. Sous la direction de Caplan Raul. Angers: Université Angers, 2018.
Aleksandrowicz Valérie. Patriotism in the USA : the key to the world’s most powerful country. Sous la direction de Langlois Laëtitia. Angers: Université Angers, 2017.
Tognarelli Roméo. El potencial de las energías renovables en España. Sous la direction de Contamina Sandra. Angers: Université Angers, 2017.
Besneux Clémence. ¿ Cómo España lidia con los desafíos suscitados por la acogida de los refugiados ?. Sous la direction de Contamina Sandra. Angers: Université Angers, 2017.
Calofer Johanna. Ending animal testing for cosmetics [mémoire] ; The importance of digital marketing in the strategic development of a company [rapport de stage]. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2017.
Lefeuvre Pauline. Libéralisation économique et émancipation des femmes. Sous la direction de Le Moigne Yohann. Angers: Université Angers, 2017.
Limosin Cécile. What are the opportunities for Spanish wines to find further growth in the London wine trade ? [mémoire] ; Assistant logistics manager and marketing for indigo wine [rapport de stage]. Sous la direction de Langlois Laëtitia. Angers: Université Angers, 2017.
Breton-Ducharme Sophie. In the shoes of an assistant recruiter at StudyPortals [rapport de stage] ; How are subcultures created in companies with a strong corporate culture and how do they influence each other ? [mémoire]. Sous la direction de Le Moigne Yohann. Angers: Université Angers, 2017.
Alleau Charlotte. The place of a language solutions provider in the global economy : Global voices [rapport de stage] ; Brexit : a new era for the European Union [mémoire]. Sous la direction de Langlois Laëtitia. Angers: Université Angers, 2017.
Leclerc Raphaël. Informe de práctica en Dominio de la Vega [rapport de stage] ; ¿ Qué concecuencias engendró la percepción global del vino español con respecto al éxito de sus exportaciones ? [mémoire]. Sous la direction de Delgado-Richet Aurora. Angers: Université Angers, 2017.
Durigneux Corentin. Technology in wine production : the comparative study of France & Italy [mémoire] ; How to process translation enquiries in a translation agency ? : Global Voices Ltd. [rapport de stage]. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2017.
Caillé Clarisse. What are the wine producers' motivations to convert their farm into organic agriculture ?. Sous la direction de Briand-Decré Gwenaëlle. Angers: Université Angers, 2017.
Joseph Constantin. Les viticulteurs refroidis par le changement climatique ? [mémoire] ; La small LDD : des clients triés sur le volet [rapport de stage]. Sous la direction de Fablet Anne. Angers: Université Angers, 2017.
Lacrampe Florence. Realization and design of promotional tools for the heavy-machinery industry [rapport de stage] ; The integration of French immigrants into the labour market : the case of Québec [mémoire]. Sous la direction de Le Moigne Yohann. Angers: Université Angers, 2017.
Buchanan Jessica. La ciudad costera de Santander y su turismo : ¿ cómo afectó la crisis del 2008 esta ciudad y su turismo ?. Sous la direction de Goujat Hélène. Angers: Université Angers, 2017.
Olivier Justine. French organic wine : trends and perceptions on the market. Sous la direction de Webb John. Angers: Université Angers, 2017.
Tomasi Romain. Why is Newcastle attractive to people considering its isolation ?. Sous la direction de Langlois Laëtitia. Angers: Université Angers, 2016.
Joseph Constantin. After the rain comes the wine… Or how to explain the new popularity of English wine. Sous la direction de Tuhkunen Taïna. Angers: Université Angers, 2016.
Joseph Constantin. Promotion and lead generation within two different companies : Go Brazil Wines & Spirits (UK) Ltd. and Varega Ltd.. Sous la direction de Tuhkunen Taïna. Angers: Université Angers, 2016.
Diguet Mehdi. "The impact of football upon the English society". Sous la direction de Langlois Laëtitia. Angers: Université Angers, 2016.
Liebreks Elsemieke. Tourism in the Republic of Ireland and its future prospects [Suivi de ] A working experience in one of Ireland’s leading incoming tour operators : Abbey Ireland. Sous la direction de Langlois Laëtitia. Angers: Université Angers, 2016.
Olivier Justine. How can Ireland benefit from the craft beer industry ?. Sous la direction de Yvard-Djahansouz Gelareh. Angers: Université Angers, 2016.
Barraud Duchéron Aude. Die Auswirkungen der Syrien-Krise 2015/2016 auf den deutschen Arbeitsmarkt : eine ungewisse Zukunft für den Schengener-Raum ?. Sous la direction de Bialas Hubertus. Angers: Université Angers, 2016.
Cheray Émilie. The grocery retail industry in the United Kingdom. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2016.
Boura Nouzoulati. ¿ Cómo aumentar la frecuentación de los visitantes en los locales de Punta Placer ?. Sous la direction de Contamina Sandra. Angers: Université Angers, 2016.
Mammoliti Lisa. L'etichetta del vino : uno strumento marketing fondamentale. Sous la direction de Cubeddu-Proux Stefania. Angers: Université Angers, 2016.
Denègre Pierre-Alain. Rapport de stage et mémoire : comment l’éthique influence-t-elle la consommation des individus ?. Sous la direction de Briand-Decré Gwenaëlle. Angers: Université Angers, 2016.
Anguilé Lauriane. La cosmétique naturelle en Afrique : une opportunité pour les entreprises françaises ? Le cas du Nigéria. Sous la direction de Caplan Raul. Angers: Université Angers, 2016.
Dussaule Pierre. The life of French expatriates : does the expatriate's life really make French people happier in 2016 ?. Sous la direction de Decré-Briand Gwenaëlle. Angers: Université Angers, 2016.
Brandy Melanie. Quelle influence la réputation d'une appellation exerce-t-elle sur le consommateur lors de l'achat de vins AOC de Bourgogne ?. Sous la direction de Martinelli Evangelina. Angers: Université Angers, 2016.
Landais Nathan. Intérêt à l'importation de vins chinois en France pour les professionnels du vin. Sous la direction de Santoni Daniel. Angers: Université Angers, 2016.
Chojnacki Alexandra. The influence of color and typeface of a Champagne label on the perception of taste, flavor and bubbles. Sous la direction de Decré-Briand Gwenaëlle. Angers: Université Angers, 2016.
Thomann Amélie. First marketing experience in the automotive industry. Sous la direction de Decré-Briand Gwenaëlle. Angers: Université Angers, 2016.
Thomann Amélie. The relation between meat and consumer. Sous la direction de Decré-Briand Gwenaëlle. Angers: Université Angers, 2016.
Graveleau Ashley. ¿ Cuáles son los aspectos a tener en cuenta para adaptar una estrategia de marketing en la venta de cosméticos para el cuidado facial de la piel en Tailandia ?. Sous la direction de Caplan Raul. Angers: Université Angers, 2016.
Bodin Olivia. The consumption of renewable energy in Germany between 2009-2014. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2015.
Agostini Emma. Il ruolo della comunicazione nello sviluppo delle imprese : Eataly e la sua strategia marketing. Sous la direction de Cubeddu-Proux Stefania. Angers: Université Angers, 2015.
Thomann Amélie. First discovery of the world of marketing and sales in an English environment. Suivi de The video games marketing and selling strategy. Sous la direction de Langlois Laëtitia. Angers: Université Angers, 2015.
Loquer Margot. El social-commerce : un nuevo horizonte para los vinos de Valdepeñas. Sous la direction de Lenoir Pascal. Angers: Université Angers, 2015.
Emeriau Charlotte. How has France become global leader in the cosmetics market ?. Sous la direction de Cassini John. Angers: Université Angers, 2015.
Locq Alice. From Fall to Renaissance : what is the strategy of Irish Whiskey today ?. Sous la direction de Yvard-Djahansouz Gelareh. Angers: Université Angers, 2015.
Godet Angélique. Chancen und Zukunftsperspektiven französischer Weine auf dem chinesischen Markt. Sous la direction de Dumas Christophe. Angers: Université Angers, 2015.
Yvars Jérémie. Análisis y crítica de la política sostenible de Andalucía. Sous la direction de Goujat Hélène. Angers: Université Angers, 2015.
Baumard Mickaël. Immigration and economy : impacts on the English City of Peterborough. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2015.
Brandy Melanie. French wine start-up businesses : how the French wine start-up businesses are revolutionizing wine consumption ?. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2015.
Muzard Cecile. Overview of Customer Activity. Sous la direction de Merrien Anne-Nathalie. Angers: Université Angers, 2015.

Pages